Service Design

Basic tanfolyam

2019. Október 07. - December 13.

A Service Design Basic tanfolyamon olyan alapvető service design módszereket és eszközöket tanulhatsz, amik alkalmasak arra, hogy különböző munkafolyamatokat hatékonyabbá, termékedet vagy szolgáltatásodat érthetőbbé, a felhasználói élményt pedig kellemesebbé tedd, bármilyen területen is dolgozol.

Tíz hetes tanfolyamunkon átfogó előadásokat hallhatsz a service designban használt technikákról, amik segítenek a szolgáltatások elemeinek, felhasználó csoportjainak és folyamatainak feltérképezésében, vizsgálatában és ezek alapján a szolgáltatási élmény (service experience) fejlesztésében. Az elméleti részt minden alkalommal egy gyakorlati feladat követi majd, aminek keretében ki is próbálhatod az éppen tanult módszereket egy választott projekten keresztül, csapatban dolgozva.

Ár és férőhely

200.000FT+ÁFA

Jelentkezés

Jelentkezési határidő: 2019. Szeptember 16.

A tanfolyamot 12 főtől indítjuk el, a résztvevők (maximum 20 fő) a kitöltött jelentkezési kérdőívek alapján kerülnek kiválasztásra.

Miért hasznos?

A service design folyamat legfontosabb jellemzői a holisztikus szemlélet, a rendszerszintű megoldások és az interdiszciplináris csapatmunka. A módszertan ismerete bárki számára lehetővé teszi, hogy részese, sőt katalizátora legyen létező szolgáltatások és az azok által okozott felhasználói élmény fejlesztésének vagy teljesen új, aktuális problémákat megoldó szolgáltatások megtervezésének. A tanfolyamon elsajátítható tervezési stratégiák kihatással lehetnek egy-egy konkrét projektedre, megalapozhatják világmegváltó ötleteid megvalósítását, de a mindennapi munkád hatékonyságát is javíthatják, különösen akkor, ha gyakran dolgozol csapatban és fontos számodra az innovatív hozzáállás.

Mit fogsz megtanulni?

A service designhoz kapcsolódó alapvető fogalmakat, módszereket és technikákat.

  • Fogalmak: Többek között meg fogod ismerni, hogy mit jelent a Touchpoint, a Service Blueprint, a Journey, a Persona Portfolio, az Experience Prototype valamint a Stakeholder és az Ecosystem Map
  • Módszerek: Egy konkrét projekten keresztül a gyakorlatban is kipróbálhatod szakaszokra lebontva a szolgáltatástervezés Design Thinking lépésekre épülő módszertanát, aminek részét képezi a kutatás, az ötletelés és a koncepció kidolgozása
  • Technikák: Megtanulhatod, hogy hogyan lehet rendszereket és folyamatokat feltérképezni, vizualizálni, elemezni és rendszerszinten fejleszteni az érintettek igényei alapján
  • touchpoint
  • blueprint
  • journeymap
  • prototyping
  • ecosystemmap

Órarend és helyszín

Minden alkalom egy elméleti (kb. 60 perc) és egy gyakorlati (kb. 120 perc) részből áll.

Az alkalmak heti rendszerességgel, hétfőnként 17:30-tól 20:30-ig kerülnek megtartásra

Helyszín: MOME Campus
1121 Budapest, Zugligeti út 9-25.

Órarend

Tanulj piaci tapasztalattal rendelkező szakértőktől

Csernátony Fanni

Csernátony Fanni

Service Designer @ Cellux

A tanfolyam szakmai vezetője, a MOME oktatója és a Cellux Csoport tagja. Tervezői és oktatói munkájának és a doktori kutatásának középpontjában a design és annak különböző módszertanai állnak.

Pais Panni

Pais Panni

Service Designer @ Cellux

A tanfolyam szakmai vezetője, szociológus, designer. A MOME oktatója, és doktori iskolájának hallgatója, a Cellux Csoport alapítója.

Boros Judit

Boros Judit

Service Designer

Nagyvállalatok üzletfejlesztési projektjein edződött az Isobar-nál, jelenleg tanácsadóként dolgozik. Terméktervezőként korábban kutatás, art&tech és biotechnológiai területen dolgozott.

Neked szól ha...

  • Szívesen megismerkednél a service design módszer alapjaival
  • Nem vagy tervező, de szeretnéd kiterjeszteni a látókörödet erre az új és egyre népszerűbb területre
  • Tervező vagy és érdekel a téma, de még nem mélyültél el a tervezési módszertanokban és technikákban
  • Saját vállalkozásod van, aminek növelnéd hatékonyságát és fejlesztenéd a felhasználói élményét
  • Olyan helyen dolgozol, ahol gyakran kell rendszerszintű problémákat megoldanod
  • Munkád során fontos a felhasználóközpontú, empatikus hozzáállás
  • Ha úgy érzed, hogy egy termék megtervezését és eladását a tágabb kontextusban kell értelmezni
  • Dolgozol együtt service designerekkel és szeretnéd jobban átlátni a tervezési folyamatokat

Nem neked szól ha...

  • Gyakorlott designer vagy, aki már jól ismeri és rendszeresen alkalmazza a Design Thinking módszereket — ajánljuk Service Design Expert tanfolyamunkat
  • Szeretnél service designerként elhelyezkedni rögtön a tanfolyam elvégzése után
  • Nem szeretsz csapatban dolgozni
  • Nem tudsz rendszeresen megjelenni az alkalmakon

Elérhetőségek

MOME Open koordinátor:

Nemes Bettina

+36 30 936 8788 (H-P 9-17 óra között)
sxdbasic@mome.hu

Gyulavári Tímea

A MOME IxD laborról

Az Interaction Design egyetemi labor 2013-ban alakult azzal a céllal, hogy az emberközpontú tervezést, módszereit a felsőoktatásban képviselje. A labor oktatói szakemberek és egyetemi tanárok összessége. Hallgatói a digitális design és szolgáltatástervezés területén érvényesülni kívánó, egyetemi diákok és felnőttképzésben résztvevők.

IxD Lab weboldal Facebook oldalunk

MOME IxD labor