Service Design

Expert tanfolyam

2019. Február 5. - Március 8.

Ha az alapvető design módszereken túl tovább szélesítenéd látókörödet és kíváncsi vagy, hogy tervezői tudásod hogyan terjesztheted ki folyamatok, szolgáltatásrendszerek tervezésére, akkor ezt a tanfolyamot neked ajánljuk. Februárban a közszolgáltatások tervezésére fogunk fókuszálni, és egészségügyi telemedicinás journey-ken fogjuk gyakorolni.

A service design olyan tervezési módszertan, ahol az értékteremtés alapja az, hogy termékek és szolgáltatások az üzleti érdekek és a fogyasztók igényei alapján együtt legyenek kialakítva. A service designer feladata összefogni a termék-szolgáltatás rendszereket; átlátni folyamatokat és megtervezni azokat, a fenntarthatóság és innováció jegyében. Tervezési módszereit — saját eszköztáradat kiegészítve — nálunk megtanulhatod.

Ár és férőhely

Hamarosan

Jelentkezés

Jelentkezési határidő: Hamarosan

A létszámkorlát minőség és a családias légkör érdekében maximum 20 fő.

Miért hasznos?

A vállalati szféra jelenleg is használ kreatív eszközöket a termékek, szolgáltatások, márkák fejlesztésére, hogy azok megfeleljenek a folyamatosan változó fogyasztói és társadalmi igényeknek. A változó társadalmi és környezeti kihívások és a növekvő piac versenyhelyzetében a vállalatok, tanácsadó cégek, ügynökségek a design eszközeit használják stratégiájuk megtervezéséhez. Olyan szakemberekre van szükségük, akik munkájuk során képesek ötvözni a kreativitást, az üzleti és technológiai szakértelmet, valamint a vállalkozói hozzáállást. A service designer ezeket a képességeket adja a közös munkához.

Mit fogsz megtanulni?

Rálátást kapsz a service designer munkakörére, módszereire, azok gyakorlati alkalmazására:

  • tervezői hozzáállás, ahol a tervezett koncepció, megoldás szerves részeként, mindig együttesen kezeljük az érintett embereket, helyeket és folyamatokat;
  • tervezési folyamat — brieftől a value propositionig, mely kutatáson, elemzéseken, szabad kreativitáson és tesztelésen alapul, és amit végigkísér a folyamatos prototipizálás, valamint az együttes alkotás a felhasználókkal, ügyfelekkel;
  • a design kompetenciák új alkalmazása, mely multidiszciplináris együttműködéseken, terepmunkán és kísérletezésen, csapatmunkán, valamint személyes vezetői képességeken alapul.
  • CX
  • business
  • innovation
  • touchpoint
  • delivery

Órarend és helyszín

A tanfolyam első 4 hetében elméleti órák, előadások és vitaestek váltják egymást. Az 5. héten, minden nap, négy órás workhopokat tartunk.

Elméleti hét: a 4 hét során heti 2 x 2 óra (összesen 16 óra)

Gyakorlati hét: 1 hét során napi 4 óra (összesen 20 óra)

Helyszín: Ponton Openspace, 1015 Budapest, Batthyány utca 65. (MOME labor)

Órarend letöltése

Tanulj piaci tapasztalattal rendelkező szakértőktől

Boros Judit

Boros Judit

Service Designer

A kurzus szakmai vezetője. Nagyvállalatok üzletfejlesztésén edződött az Isobar-nál, jelenleg tanácsadó. Terméktervezőként korábban kutatás, art&tech és biotechnológiai területen dolgozott.

Havasi Zoltán

Havasi Zoltán

Chief Strategy Officer @ MEC Hungary

Húsz éve segíti a márkatulajdonosokat abban, hogy az ígéretük ne csak megkülönböztető, de releváns és a fogyasztók számára is megtapasztalható legyen.

Kertész Judit

Kertész Judit

Service Designer

Stratégiai tanácsadóként ügyfélközpontú, innovatív szolgáltatások kialakításában, üzleti modelleik megújításával foglalkozik. Multisból lett design thinker, dolgozott már számos nemzetközi tanácsadói projekten. Közgazdász, a Frontìra társalapítója.

Ágoston László

Ágoston László

Business Design Consultant, Head of SD meet

Nagyvállalati közegben ügyfélélményt tervez, szemléletet és folyamatokat fejleszt, változást facilitál. Korábban piac- és véleménykutatóként, márkastratégiai és közpolitikai kutatóként, innovációs és startup tanácsadóként dolgozott.

Ferenczi Bálint

Ferenczi Bálint

Head of UX @ MITO

A Mito UX csapatának vezetője. Több mint 7 éve foglalkozik tervezéssel és felhasználói kutatásokkal mobil és web felületeken.

Kádár Anna

Kádár Anna

Communication Specialist, Trainer

Reklámpszichológián edződött ügynökségi stratégából lett az UNICEF kommunikációs igazgatója, majd független tanácsadó és készségfejlesztő tréner.

Csernátony Fanni

Csernátony Fanni

Designer @ Cellux

A MOME oktatója és a Cellux Csoport tagja. Tervezői és oktatói munkájának és a doktori kutatásának középpontjában a design és annak különböző módszertanai állnak.

Csertán Ákos

Csertán Ákos

Design Strategist @ Frontìra

Pszichológus, UX-es, design stratéga. A Frontìra alapítója, a MOME IxD Lab kutatója, a UX Budapest meetup szervezője. 10 évig tervezett, most másoknak segít jól csinálni.

Pais Panni

Pais Panni

Service Designer @ Cellux

Szociológus, designer. A MOME oktatója, és doktori iskolájának hallgatója, a Cellux Csoport alapítója.

Fogarasy Tamás

Fogarasy Tamás

Founder, Head of design @ Exalt Interactive

Reklámügynökségektől korán áttévedt designer. Digitális szolgáltatásokon dolgozó UX/UI és service designer csapatot vezet. A MOME IxD Labor vezetője, oktatója.

Neked szól ha...

  • stratéga, döntéshozó vagy projektmenedzser vagy, aki a saját vagy céges termék vagy szolgáltatás megújításán, fejlesztésén dolgozik
  • designer, UX-es, User Researcher, azaz tervező vagy kutató vagy és már különböző design eszközöket használsz a mindennapi munkád során
  • ismered a Design Thinking megközelítést, próbáltad már az eszközeit és ezt szeretnéd kiegészíteni szolgáltatás tervezési módszerekkel
  • nyitott vagy arra, hogy átfogó, felhasználó központú eszközkészlettel ismerkedj meg
  • döntéshozóként érdekel az alkalmazott Design Thinking használata
  • szeretnéd a szakmai munkádban is hasznosítani a Service Design eszköztárát

Nem neked szól ha...

  • Nem ismered a Design Thinking alapjait — ajánljuk Service Design Basic tanfolyamunkat!
  • Nincs egyáltalán tapasztalatod, rálátásod terméktervezési vagy koncepcióalkotási, stratégiai folyamatokra (akár digitális vagy analóg területen)
  • Nem beszélsz angolul (kicsit se)

Elérhetőségek

MOME Open koordinátor:

Merkl Márta

+36-20-350-9367 (H-P 9-17 óra között)
open@mome.hu

A MOME IxD laborról

Az Interaction Design egyetemi labor 2013-ban alakult azzal a céllal, hogy az emberközpontú tervezést, módszereit a felsőoktatásban képviselje. A labor oktatói szakemberek és egyetemi tanárok összessége. Hallgatói a digitális design és szolgáltatástervezés területén érvényesülni kívánó, egyetemi diákok és felnőttképzésben résztvevők.

IxD Lab weboldal Facebook oldalunk

MOME IxD labor