Service Design

Expert tanfolyam

2020. Március 2. - Április 8.

Ha az alapvető design módszereken túl tovább szélesítenéd látókörödet és kíváncsi vagy, hogy tervezői tudásod hogyan terjesztheted ki folyamatok, szolgáltatásrendszerek tervezésére, akkor ezt a tanfolyamot neked ajánljuk. Márciusban a non-profit- és közszolgáltatások széles palettáján fogjuk gyakorolni a service design eszköztárát.

A service design olyan tervezési módszertan, ahol az értékteremtés alapja az, hogy termékek és szolgáltatások az üzleti érdekek és a fogyasztók igényei alapján együtt legyenek kialakítva. A service designer feladata összefogni a termék-szolgáltatás rendszereket; átlátni folyamatokat és megtervezni azokat, a fenntarthatóság és innováció jegyében. Tervezési módszereit — saját eszköztáradat kiegészítve — nálunk megtanulhatod.

Ár és férőhely

265.000 Ft+ ÁFA

Jelentkezés

Jelentkezési határidő: Február 19.

A létszámkorlát minőség és a családias légkör érdekében maximum 20 fő.

Miért hasznos?

A vállalati szféra jelenleg is használ kreatív eszközöket a termékek, szolgáltatások, márkák fejlesztésére, hogy azok megfeleljenek a folyamatosan változó fogyasztói és társadalmi igényeknek. A változó társadalmi és környezeti kihívások és a növekvő piac versenyhelyzetében a vállalatok, tanácsadó cégek, ügynökségek a design eszközeit használják stratégiájuk megtervezéséhez. Olyan szakemberekre van szükségük, akik munkájuk során képesek ötvözni a kreativitást, az üzleti és technológiai szakértelmet, valamint a vállalkozói hozzáállást. A service designer ezeket a képességeket adja a közös munkához. Az idei témaválasztásunk azért esett többek között az NGO-kra, mert szolgáltatói szempontból ők is ugyanolyan kihívásokkal találkoznak, mint az üzleti szféra - ahhoz, hogy minél több emberhez eljusson a szolgáltatásuk, ismerniük kell az ügyfeleiket, akik akár üzleti szférából is érkezhetnek.

Mit fogsz megtanulni?

Rálátást kapsz a service designer munkakörére, módszereire, azok gyakorlati alkalmazására:

  • tervezői hozzáállás, ahol a tervezett koncepció, megoldás szerves részeként, mindig együttesen kezeljük az érintett embereket, helyeket és folyamatokat;
  • tervezési folyamat — brieftől a value propositionig, mely kutatáson, elemzéseken, szabad kreativitáson és tesztelésen alapul, és amit végigkísér a folyamatos prototipizálás, valamint az együttes alkotás a felhasználókkal, ügyfelekkel;
  • a design kompetenciák új alkalmazása, mely multidiszciplináris együttműködéseken, terepmunkán és kísérletezésen, csapatmunkán, valamint személyes vezetői képességeken alapul.
  • CX
  • business
  • innovation
  • touchpoint
  • delivery

Órarend és helyszín

A tanfolyam első 4 hetében elméleti és gyakorlati előadások valamint a módszertant gyakorló szombati workshopok váltják egymást. Az 5. héten három napos design sprinttel zárjuk a kurzust.

Elméleti hét: a 4 hét során heti 2×2 órás előadás és 1×3 órás gyakorlat (összesen 28 óra)

Gyakorlati hét: 3 nap, napi 4 óra workshop (összesen 12 óra)

Helyszín: MOME Moholy-Nagy Művészeti Egyetem, Budapest (1121 Zugligeti út 9.), Ponton Openspace (1015 Budapest, Batthyány utca 65.)

Órarend letöltése

Tanulj piaci tapasztalattal rendelkező szakértőktől

Kertész Judit

Kertész Judit

Strategy Consultant @ Frontìra

A kurzus szakmai vezetője. Stratégiai tanácsadóként ügyfélközpontú, innovatív szolgáltatások kialakításában, üzleti modelleik megújításával foglalkozik. Multisból lett design thinker, dolgozott már számos nemzetközi tanácsadói projekten. Közgazdász, a Frontìra társalapítója.

Ferenczi Bálint

Ferenczi Bálint

Head of UX @ MITO

A kurzus szakmai vezetője és a Mito UX csapatának vezetője. Több mint 7 éve foglalkozik tervezéssel és felhasználói kutatásokkal mobil és web felületeken.

Csernátony Fanni

Csernátony Fanni

Designer @ Cellux

A MOME oktatója és a Cellux Csoport tagja. Tervezői és oktatói munkájának és a doktori kutatásának középpontjában a design és annak különböző módszertanai állnak.

Csertán Ákos

Csertán Ákos

Design Strategist @ Frontìra

Pszichológus, UX-es, design stratéga. A Frontìra alapítója, a MOME IxD Lab kutatója, a UX Budapest meetup szervezője. 10 évig tervezett, most másoknak segít jól csinálni.

Barbarics Enikő

Barbarics Enikő

Service Designer @ Frontìra

Formatervezőként végzett, jelenleg a Frontíránál dolgozik, ahol sok kutatással karöltve igyekszik megismerni az ügyfelek valódi igényeit, nagyvállalatoknak segít ügyfélközpontú tervezési folyamatokban

Bogár Bence

Bogár Bence

Élménytervező

Szabadúszó élménytervezőként innovatív csapatoknak segít hasznos, jól használható és szerethető szolgáltatások tervezésében. Mindeközben pedig azt kutatja, hogy az embereket miként motiválja, illetve manipulálja a design ereje.

Boros Judit

Boros Judit

Service Designer

Nagyvállalatok üzletfejlesztésén edződött az Isobar-nál, jelenleg tanácsadó. Terméktervezőként korábban kutatás, art&tech és biotechnológiai területen dolgozott.

Demeter Judit

Demeter Judit

Design Lab Chapter Lead @ Vodafone

Lean transzformációs projektek vezetését leváltotta service designra, mert az foglalkoztatta, hogyan tud az ügyfél igényeinek megfelelő szolgáltatásokat/termékeket létrehozni. Másfél éve az agilis és service design összeérésén is dolgozik.

Eckhardt Lili

Eckhardt Lili

Service Designer @ Exalt Interactive

Team lead az Exalt Interactive stratégiai design cégnél. Leginkább a komplexebb rendszerek, ökoszisztémák emberközpontú (újra)tervezése érdekli.

Fenyvesi Péter Fenyő

Fenyvesi Péter

Product Manager Consultant

Kezdeti szakmai lépéseit még fejlesztőként tette meg, de az elmúlt jó pár évben már Product Managerként készített termékeket. Legújabban termék csapatokat kísér, hogy könnyebben eligazodjanak a termékfejlesztés útvesztőjében.

Fogarasy Tamás

Fogarasy Tamás

Partner, Head of design @ Exalt Interactive

Reklámügynökségektől korán áttévedt designer. Digitális szolgáltatásokon dolgozó UX/UI és service designer csapatot vezet. A MOME IxD Labor vezetője, oktatója.

Havasi Zoltán

Havasi Zoltán

Director of Excellence @ Beyond Partners

Húsz éve segíti a márkatulajdonosokat abban, hogy az ígéretük ne csak megkülönböztető, de releváns és a fogyasztók számára is megtapasztalható legyen.

Komándi Krisztián

Komándi Krisztián

Consultant @ Frontìra

Közgazdász, tanácsadó. Itthon és Angliában dolgozott stratégiai, ügyfélélmény és viselkedésváltoztatási projekteken. Fő fókusza a viselkedéstudományok, a pszichológia és a viselkedési közgazdaságtan alkalmazása üzleti problémák megoldására.

Kulcsár Zita

Kulcsár Zita

EX Designer @ Worki

EX Designer, munkáltatói márka és nemzetközi munkaerő-piaci stratéga, startup mentor, filozófus. Több mint 15 év után, amit globális nagyvállalatok és ügynökségek berkein belül töltött, itthon támogat multikat, startupokat, vezetőket és csapatokat a 2018-ban alapított Worki-vel.

Pais Panni

Pais Panni

Service Designer @ Cellux

Szociológus, designer. A MOME oktatója, és doktori iskolájának hallgatója, a Cellux Csoport alapítója.

Neked szól ha...

  • stratéga, döntéshozó vagy projektmenedzser vagy, aki a saját vagy céges termék vagy szolgáltatás megújításán, fejlesztésén dolgozik
  • designer, UX-es, User Researcher, azaz tervező vagy kutató vagy és már különböző design eszközöket használsz a mindennapi munkád során
  • ismered a Design Thinking megközelítést, próbáltad már az eszközeit és ezt szeretnéd kiegészíteni szolgáltatás tervezési módszerekkel
  • nyitott vagy arra, hogy átfogó, felhasználó központú eszközkészlettel ismerkedj meg
  • döntéshozóként érdekel az alkalmazott Design Thinking használata
  • szeretnéd a szakmai munkádban is hasznosítani a Service Design eszköztárát

Nem neked szól ha...

  • Nem ismered a Design Thinking alapjait — ajánljuk Service Design Basic tanfolyamunkat!
  • Nincs egyáltalán tapasztalatod, rálátásod terméktervezési vagy koncepcióalkotási, stratégiai folyamatokra (akár digitális vagy analóg területen)
  • Nem beszélsz angolul (kicsit se)

Elérhetőségek

MOME Open koordinátor:

Molnár Krisztina

+36-70-684-6319 (H-P 9-17 óra között)
open@mome.hu

A MOME IxD laborról

Az Interaction Design egyetemi labor 2013-ban alakult azzal a céllal, hogy az emberközpontú tervezést, módszereit a felsőoktatásban képviselje. A labor oktatói szakemberek és egyetemi tanárok összessége. Hallgatói a digitális design és szolgáltatástervezés területén érvényesülni kívánó, egyetemi diákok és felnőttképzésben résztvevők.

IxD Lab weboldal Facebook oldalunk

MOME IxD labor