Insight

Felhasználói élmény kutatás tanfolyam

Kezdés: Szeptember 17.

A MOME Insight egy a kutatásra fókuszáló gyakorlat képzés, ahol Magyarország tapasztalt kutatással foglalkozó UXesei osztják meg tudásukat. A tanfolyam a UX terület alapismereteire épít, és egészíti ki a gyakran használt kutatási módszerek ismeretével (naplókutatás, megfigyelés, kérdőívek, adatelemzés), gyakorlati alkalmazásukkal, és közvetlenül hasznosítható tanácsokkal. Példákon keresztül ismerheted meg, hogyan lehet a kvalitatív és kvantitatív módszerekkel feltérképezni a problémateret, és a kapott eredményeket hatékonyan analizálni és kiértékelni.

Ár és férőhely

235.000 + ÁFA

Jelentkezés

Jelentkezési határidő: Szeptember 8.

A tanfolyam minimum létszáma 12 fő (maximum 18). Túljelentkezés esetén a MOME IxD alumni tagok előnyben részesülnek.

Mit fogsz megtanulni?

Nálunk megismerheted a leggyakrabban használt kutatási módszertanokat, és elsajátíthatod ezek alapjait, hogy magabiztosan fogj neki a bevezető és validáló kutatásnak.

  • Etnográfia, interjúk és naplókutatás
  • Kérdőívek
  • Usability tesztelés
  • Kvantitatív módszerek, adatelemzés
  • Analízis és kutatási eredmények összegzése
  • ethnography
  • userinterviews
  • guerillaresearch
  • surveys
  • dataanalysis
  • usabilitytesting

Órarend és helyszín

A tanfolyam elméleti órákból, mesélős estekből és workshopokból áll.

A pontos órarendet itt töltheted le.

Helyszín: 1121 Budapest, Zugligeti út 9-25.

Órarend letöltése

Tanulj piaci tapasztalattal rendelkező szakértőktől

Kovács Zsuzsa

Kovács Zsuzsa

UX Research Lead @ Prezi

Megszállottan kutatja a felhasználói viselkedést személyesen és távolról, kvalitatívan és kvantitatívan, szervezetten és gerillában. Design Thinking hívő, UX Budapest meetup-ot és Amuse konferenciát szervez.

Barcsi Viktória

Barcsi Viktória

UX Consultant

UX Unikornis - 10 éve foglalkozik digitális termékek tervezésével, fejlesztésével, design projektek és csapatok vezetésével. El nem fogyó lelkesedéssel tanít és tanul. Törekszik az ember és gép kapcsolatának minél mélyebb megismerésére.

Kincses Anna

Kincses Anna

UX Researcher @ Why?

A kis startup projektektől a multik világán át sokféle projekten dolgozik különféle iparágakból, mint pl. az agrárium vagy az építőipar. A kutatásra leginkább úgy tekint, mint az üzleti célok és felhasználói igények lehető legjobb keresztmetszetének megtalálása. Kvalitatív kutatás evangelista.

Kiss Ági

Kiss Ági

UX Researcher @ UX Studio

Ági 5 éve szerelmesedett bele a UX-be és azóta UX kutatóként dolgozik a UX studionál. Közben fél évre kiugrott Új-Zélandra egy kis Design Sprint és workshop vezetést gyakorolni. Több mint 25 terméken dolgozott már és azok a kedvencei, ahol az interjúk során olyan meglepő dolgok derülnek ki, hogy új irányt vesz a termék.

Kiss Laura

Kiss Laura

UX Researcher @ Emarsys

Pszichológusi háttérrel az Emarsysnál dolgozik UX researcherként, emellett egy 3 fős UX csapatot vezet. Él-hal a komplex problémakörök egyszerű kérdésekké formálásáért. Hiszi, hogy a kutatás igazi csapatmunka.

Kollin Zoltán

Kollin Zoltán

Head of UX @ IBM Budapest Lab

Az IBM Budapest Lab UX csapatának vezetője, az Amuse konferencia szervezője. Több mint 10 éve foglalkozik appok és webes felhasználói felületek tervezésével és kutatásokkal.

Konczol Eszter

Könczöl Eszter

Design Lead @ Exalt Interactive

Terméktervező végzettséggel hét éve foglalkozik UX tervezéssel. Jelenleg az Exaltban senior ux designer, munkájának jelentős része a tervezés mellett a kutatás. Kedvence a kutatás során megszerzett új ismeretekre alapozva koncepció formálása.

Logo Emma

Lógó Emma

Adjunktus @ BME Ergonómia és Pszichológia

Műszaki menedzser végzettséggel a BME GTK Ergonómia és Pszichológia Tanszéken kezdte oktatói és kutatói pályafutását. Oktatóként mind ergonómiához mind pedig a felhasználó központú terméktervezéshez és a termékélmény témakörökhöz kapcsolódó tárgyakat oktat. Kutatóként eleinte munkakörnyezet elemzéssel és használhatóság értékeléssel foglalkozott, 2009-től pedig bekapcsolódott különböző projektek keretében pszichofiziológiai mérőeszközöket alkalmazó szoftveres, illetve vásárlói környezetre vonatkozó vizsgálatokba.

Mata Juli

Mata Juli

Design Strategy Consultant

A termék-szolgáltatás tervezés folyamati lépéseinek megismerésével éveket töltött, 7-et külföldön; K+F, multi, cég tulajdonosi és startup környezetben is kirpóbálta magát. 3 éve szabadúszóként dolgozik, elsősorban üzleti igények és termékstratégia illesztéssel foglalkozik, ha lehet co-creation facilitálásával, mert a multidiszciplináris csapatmunkát kulcsfontosságúnak tartja. Rendszerben szeret gondolkodni, sokszor káoszban dolgozik. Foglalkoztatják a design társadalmi, gazdasági, mindennapi élet kérdéseire adható válaszai.

Mester Tamás

Mester Tomi

Data Analyst @ data36

Tomi 6+ éve adatelemző. A Prezinél és a (svéd) iZettle-nél dolgozott - illetve sok kis e-commerce cégnél konzulenskedett szabadúszóként. Most főleg oktatással foglalkozik a Data36 projekt keretein belül. Sok helyen adott/ad elő a témában: pl. a TEDx-en, a Barcelona E-commerce Summit-on vagy a Stockholm Analytics Day-en.

Szabó Tünde

Szabó Tünde

Marketing / UX Researcher @ Molson Coors

Marketingkutatással kezdte pályafutását ügynökségi oldalon, ahol a változatos iparági környezetnek hála számos kutatási módszertannt ismert meg. Többke közt a UX kutatást is, ami a leginkább közel került a szívéhez. 2 év szoftverfejlesztői UX után a felhasználókat most ismét fogyasztókra cserélve gyűjt insightokat és segít márkát építeni.

Varga Zsolt

Varga Zsolt

Senior Researcher@ Mito

Pszichológusként kvalitatív kutatással kezdte a karrierjét, egyetemen kvantitatív kutatásokat végzett, majd a UX területén ötvözte a korábbi tapasztalatait. Ma változatos ügyfélkörnek komplex kutatási projekteket vezet, legyen szó termékfejlesztésről, UX design támogatásról, digitális stratégiálról vagy e-commerce folyamat-optimalizálásról.

Vályi Gábor

Vályi Gábor

Director or UX Research@ Prezi

A Preziben főként a termékstratégiához kapcsolódó projektekkel, a felhasználói problémák mélyebb megértésével és persona építéssel foglalkozott az elmúlt években. Hobbi antropológus és kultúrakutató. Lemezgyűjteménye néha időgépként is funkcionál.

Neked szól, ha...

  • Régóta érdekel a kutatás, de még nem volt lehetőséged elmélyedni benne
  • Szeretnél fejlődni az interjúkészítésben és usability tesztelésben
  • Jó vagy a kvantitatív módszerekben, és kéne mellé egy kis kvalitatív
  • Szeretnéd termékdöntéseidet valódi, felhasználói igények alapján meghozni
  • Szeretnél végigcsinálni egy komplex kutatási projektet

Nem neked szól, ha...

  • Terméktervezést és Photoshopot szeretnél tanulni
  • Úgy gondolod, mindent tudsz a célpiacodról, és eszedben sincs felhasználókkal beszélni
  • Szerinted egy jó fókuszcsoportnál nem kell több
  • Nem tudsz résztvenni a workshopokon

Elérhetőségek

MOME Open koordinátor:

Molnár Krisztina

+36 70 684 6319 (H-P 9-17 óra között)
molnar.krisztina@mome.hu

A MOME IxD laborról

Az Interaction Design egyetemi labor 2013-ban alakult azzal a céllal, hogy az emberközpontú tervezést, módszereit a felsőoktatásban képviselje. A labor oktatói szakemberek és egyetemi tanárok összessége. Hallgatói a digitális design és szolgáltatástervezés területén érvényesülni kívánó, egyetemi diákok és felnőttképzésben résztvevők.

IxD Lab weboldal Facebook oldalunk

MOME IxD labor